Zadzwoń do nas : 575 779 889
Napisz do nas : biuro@grow.edu.pl

 

  • www.grow.edu.pl 4.jpg

Komunikacja mailowa w zespole handlowym. Przegląd dobrych i złych praktyk.

Współczesny handlowiec pracuje w nieustannym biegu. To powoduje, że czasu na bezpośrednią komunikację z przełożonym ma niewiele, i musi polegać na innych formach komunikacji, takich jak telefon czy e-mail.  O ile jednak rozmowa telefoniczna może zastąpić spotkanie twarzą w twarz, o tyle komunikacja mailowa wiąże się z wieloma ograniczeniami.

Czytaj więcej...

Manipulacje ze strony klienta – jak rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić

Proces sprzedażowy to arena walki pomiędzy wywieraniem wpływu i manipulacją. Ta walka toczy się zarówno po stronie handlowca, jak i kupującego. Pytanie, jakie powinniśmy sobie postawić brzmi: co każda ze stron może zyskać na tej walce?Bo skuteczna sprzedaż to wygrana obu stron. Szczególnie, gdy mówimy o długoterminowej strategii sprzedażowej.

Czytaj więcej...

Komunikacja w zespole handlowym. Przegląd dobrych i złych praktyk 2

Obserwując funkcjonowanie działów handlowych w firmach mam wrażenie, że to właśnie komunikacja na linii menedżer – handlowiec ( i vice versa) jest największą dysfunkcją, która osłabia efektywność działu handlowego. Co więc tę komunikację utrudnia i jakie narzędzia mogą być w jej poprawie pomocne? – o tym w poniższym artykule. 

 

Czytaj więcej...

Komunikacja w zespole handlowym. Przegląd dobrych i złych praktyk 1

Obserwując funkcjonowanie działów handlowych w firmach mam wrażenie, że to właśnie komunikacja na linii menedżer – handlowiec ( i vice versa) jest największą dysfunkcją, która osłabia efektywność działu handlowego. Co więc tę komunikację utrudnia i jakie narzędzia mogą być w jej poprawie pomocne? – o tym w poniższym artykule.

 

 

Czytaj więcej...

Żeby klient chciał wrócić

Po zakupie – w jaki sposób zadbać o klienta po dokonaniu zakupu, aby chciał do nas wrócić w przyszłości i dlaczego warto o kontakt pozakupowy zadbać.

Współczesna sprzedaż to kompilacja produktu / usługi i relacji budowanej pomiędzy sprzedającym i kupującym. Dlatego też organizacje bardzo dużo uwagi przywiązują do usprawniania procesów sprzedażowych poprzez właściwą – komunikację z klientem. I już nie tylko proces kontaktu bezpośredniego jest kluczowy, ale również to co dzieje się w relacji po dokonaniu zakupu.

Czytaj więcej...

Błędy sprzedażowe najczęściej popełniane przez handlowców

Handlowcy w swojej codziennej pracy odbywają od kilku do kilkunastu spotkań dziennie. Często zbyt szybkie tempo wizyt wynika z planów sprzedażowych do zrealizowania. Jednak aby wizyty handlowe nie były tylko i wyłącznie „zaliczaniem wizyt” warto każdą z nich przeanalizować. Dlatego też poniżej umieszczamy wskazówki, które mogą Ci pomóc realizować lepsze wizyty lub zarządzać kompetencjami handlowców.

Czytaj więcej...

Jak napisać ofertę handlową w języku angielskim.

sales pitchTworzenie oferty handlowej jest bardzo ważnym elementem pozyskiwania nowych klientów jak i obsługi tych, którzy już od nas kupują. Jest to niewątpliwe czasochłonne zajęcie, jeżeli jednak oferta zostanie prawidłowo napisana, może pomóc pozyskać nowe źródło dochodów. Dokładność oraz zwracanie uwagi na szczegóły są szczególnie ważne w przypadku ofert pisanych po angielsku, ponieważ niezrozumienie różnic językowych może prowadzić do wielu nieporozumień, w tym odrzucenie oferty.

Czytaj więcej...

Pytania w procesie sprzedażowym

Pytania w procesie sprzedażowym mają swój określony cel – uzyskanie potrzebnych informacji od klienta i sprowokowanie go do rozmowy o jego potrzebach. Jednym z częściej popełnianych błędów przez handlowców jest prezentowanie oferty zanim klient jeszcze zdąży opowiedzieć o swoich oczekiwaniach.

Czytaj więcej...

Jak media społecznościowe mogą Ci pomóc lepiej sprzedawać? cz. 2

5)    Co komunikuje Firma i jej wartości?

Świat Internetu to źródło informacji dotyczących pracowników oraz firm. Gdy starasz się pozyskać daną firmę zbieraj o niej informacje poprzez sieć znajomych lub informacje w świecie www. Strona internetowa to zbyt mało informacji o funkcjonowaniu firmy, jej pracownikach, misji i wartościach.

Czytaj więcej...

Sprzedaż door to door - z wizytą u klienta cz. 2

KROK 4: Budowanie zaangażowania klienta

Skuteczność wizyt door to door zależy w dużym stopniu od umiejętności angażowania klienta w spotkanie. Narzędziami wspierającymi są wszelkiego rodzaju ulotki, broszury, katalogi, kserokopie ciekawych artykułów, etc. Z moich doświadczeń sprzedażowych wynika, że klienci lubią słuchać

Czytaj więcej...

Jakie kompetencje rozwijać u swoich handlowców

Jakie kompetencje rozwijać u swoich handlowców, żeby mogli sprostać oczekiwaniom współczesnego klienta? Współczesny klient jest bardzo wymagający. Przede wszystkim przywiązuje dużą uwagę do nabywanego produktu lub usługi. Jednak oczekuje także profesjonalnej obsługi.

Czytaj więcej...

Sprzedaż door to door - z wizytą u klienta cz. 1

Sprzedaż door to door (D2D lub potocznie „wejście z buta”) to jedna z najbardziej efektywnych form pracy z klientem. Jak skutecznie realizować ją w praktyce? Model door to door może przybierać zróżnicowane formy w zależności od specyfiki branży w jakiej pracujemy. Inaczej  wygląda w realiach

Czytaj więcej...

Konkurencja w rozmowach sprzedażowych

Podczas niemal każdego spotkania handlowego musimy zmierzyć  się z obiekcjami klienta. Bywa, że dotyczą one konkurencji. I tu pojawia się wyzwanie – czy poruszać ten temat? A jeśli tak, to w jaki sposób, żeby nie zdyskredytować siebie?

Czytaj więcej...

Kluczowe kompetencje handlowca

Sukces zawodowy handlowca zdeterminowany jest w głównej mierze konsekwencją działania. Jednak oprócz konsekwencji skuteczny handlowiec posiada również inne cechy. Pracując od 15 lat  w sprzedaży, rekrutując handlowców, rozwijając ich zawodowo poniżej definiuję te kompetencje, które według mnie są kluczowe:

Czytaj więcej...

10 technik mówienia o konkurencji

Spotkanie handlowe to proces. A więc również mierzenie się z obiekcjami klienta. Część z nich dotyczy konkurencji. Klienci uwielbiają się do niej odnosić chcąc osłabić pozycję handlowca. Jak sobie z tym poradzić? Oto10praktycznych rad  o tym co mówić a czego nie mówić o konkurencji.

Czytaj więcej...

13 technik obrony ceny

Handlowiec podczas spotkań sprzedażowych bardzo często spotyka się z sytuacją podczas której klient zgłasza obiekcje dotyczące ceny. To jedna z trudniejszych sytuacji z którą musi się zmierzyć. Poniżej prezentujemy 13 technik i strategii obrony ceny, które mogą być pomocne w codzienności handlowej.

Czytaj więcej...

Sprzedaż w branży agro

Czym jest świadoma sprzedaż czyli jak prowadzić efektywne rozmowy handlowe z rolnikiem XXI wieku.

Poniższy materiał stanowi treść wystąpienia Pawła Muzyczyszyna podczas konferencji firmy Bayer CropScience w Łodzi 3 lutego 2015 roku.

Czytaj więcej...