Zadzwoń do nas : 575 779 889
Napisz do nas : biuro@grow.edu.pl

 

  • www.grow.edu.pl 4.jpg

Etykieta biznesowa i korporacyjna

 

W latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia firma telefoniczna Mountain Bell wypuściła na rynek arabski reklamę przedstawiającą prezesa firmy rozmawiającego przez telefon. Siedział on z nogami założonymi na stole w taki sposób, że widać było podeszwy jego butów. Gest ten postrzegany był jako wysoce obraźliwy w świecie arabskim i spowodował, że reklama została nie tylko ostro skrytykowana, ale wszystkim nie osiągnęła zamierzonego celu jakim było zwiększenie sprzedaży usług telefonicznych.

Przypadek ten, wynikający z braku świadomości akceptowalnych norm zachowania w innej kulturze, w jaskrawy sposób pokazuje jak bardzo niewłaściwe zachowanie może zaszkodzić naszej reputacji oraz zahamować rozwój naszej marki osobistej lub biznesowej. W budowaniu marki liczy się nie tylko to, co proponujemy klientom, lecz także jak to komunikujemy. Istotna jest świadomość tego, jak jesteśmy odbierani przez innych, a to jest bezpośrednio powiązane z tym, jak się zachowujemy, co mówimy oraz jak wyglądamy. Co to oznacza w praktyce?

Jeśli prawdą jest, że etykieta biznesowa jest sumą stosowanych przez nas społecznie akceptowalnych norm zachowania, to nie stosując się do jej zasad wysyłamy sygnał, że naszą podstawową wartością jest niedbałość. A to prawdopodobnie nie jest informacja, którą chcielibyśmy przekazać innym na swój temat, szczególnie w środowisku biznesowym. Konkurencji nie brakuje, a nasi klienci prędzej zwrócą się tam gdzie poczują się docenieni i szanowani, niż tam, gdzie jako jedyni używają słów proszę i dziękuję.

Zapraszamy do lektury artykułu Katarzyny Kłobukowskiej na portalu pulshr.pl

 

Etykieta biznesowa w budowaniu marki – 7 grzechów głównych