Branża automotive

Case study

Jędrzej dostał tę pracę przechodząc wymagający proces rekrutacyjny. Rozmowa telefoniczna, spotkanie z osobą działu HR, potem jeszcze rozmowa z bezpośrednim przełożonym. Był ambitnym młodym człowiekiem i schlebiało mu, że spośród sześciu kandydatów wybrano właśnie jego.

Bardzo zależało mu, żeby dostać pracę właśnie tu, bo salon cieszył się najlepszą opinią w mieście, a pracodawca dodatkowo zaproponował mu solidny pakiet szkoleń startowych: szkolenia z prezentacji produktowych i autoprezentacji, szkolenie handlowe i coś, co zapowiadało się wyjątkowo ciekawie: proces nauki prezentacji i sprzedaży z trenerem, który obserwował działania handlowców i dawał na bieżąco informacje zwrotne. Nie tylko na sali szkoleniowej, czyli, jak to nazywał, w sterylnych warunkach laboratoryjnych, ale także tu, w salonie. Miał 23 lata i to była jego pierwsza praca. Czego chcieć więcej?

Przez pierwsze kilka dni podpatrywał kolegów jak rozmawiają z klientami podczas sprzedaży aut i nie mógł się doczekać aż i on w końcu dostanie taką możliwość. W 9 dniu jego pracy do salonu wszedł młody człowiek. Miał może 20 lat. Skierował się do najbardziej imponującego suva w salonie.

– Patrz – kolega trącił go łokciem –  młody wymyślił  sobie jazdę testową. Przejechać się furą i nie musieć tankować za swoje.  Nagminne.

Jędrzej też tak pomyślał, ale podszedł do klienta , przywitał i zaczął rozmowę. Z rozmowy wynikało, że chłopakowi bardzo podoba się to auto, jednak z jakiegoś powodu  zaczął prezentować mu samochody z niższej półki. To duże auto jakoś do niego nie pasowało. Było duże, dobrze wyposażone, ale raczej dla niego zbyt drogie.

Po prezentacji Jędrzej zostawił młodego człowieka samego. Ewidentnie chciał jeszcze pooglądać suva, a tego nie mógł mu zabronić. W pewnym momencie chłopak wyjął z kieszeni telefon.

– Tato, wybrałem – powiedział do aparatu. – Za ile będziesz?

Nie minęło pięć minut, gdy do salonu wszedł ojciec klienta.

 – Który to?

– Ten – chłopak wskazał na suva .

Jędrzej przetarł oczy ze zdumienia. – Proszę o przygotowanie dokumentów zakupu na dwa takie – usłyszał po chwili.

– Dwa? – wyjąkał Jędrzej.

– Dwa – uśmiechnął się starszy mężczyzna. Jak ma się dwoje dzieci, to trzeba traktować je jednakowo, czyż nie?

Chwile po tym, jak klienci opuścili salon, podszedł do niego starszy stażem kolega, który obserwował całe zdarzenie.

– Wiesz czemu mu sprzedałeś? – zapytał.

– Bo nie ma w naszym mieście innego salonu, a był sfiksowany na to właśnie auto?

– Dokładnie. Gdyby miał salon konkurencyjny, już widzę, jakby się to skończyło. – Spoko – kolega poklepał go po ramieniu. – Jutro na szkoleniu dowiesz się wszystkiego. Każdy z nas jak zaczynał miał takie wpadki, a ty jesteś młody i ambitny. Dasz sobie radę.

Wyzwania w branży automotive

ASO + SALONY :

  • Wysoka konkurencyjność rynku
  • Zakupy flotowe B2B
  • Utrzymanie standardów obsługi klienta w obliczu rosnącej konkurencji
  • Ukierunkowanie działów serwisowych na obszary sprzedażowe
  • Wyzwania w obszarze sprzedaży komplementarnej
  • Rotacja pracowników wpływająca na procesy HR i standardy pracy z klientem

PRODUKCJA AUTOMOTIVE:

  • Optymalizacja procesów wdrożeniowych dla nowych pracowników
  • Zarządzanie wielopokoleniowym zespołem
  • Rozwijanie kompetencji szefów zarządzających produkcją
  • Optymalizacja procesów produkcyjnych
  • Brak kompetencji pracowników w zakresie prowadzenia skutecznych prezentacji przed zarządem/inwestorami/gośćmi zagranicznymi/zespołem

Obszar szkoleń

Trening sprzedażowy z uwzględnieniem dosprzedaży

Prowadzenie prezentacji w salonach samochodowych, na targach i wydarzeniach branżowych

Zwiększanie sprzedaży w działach serwisowych

Praca z klientem VIP

Coaching menadżerski

Trudne sytuacje i techniki radzenia sobie z obiekcjami klientów

Wzmocnienie komunikacji wewnętrznej w salonach oraz na produkcji

Mistrzowskie zarządzanie dla mistrzów i kierowników produkcji

Prawne ABC menedżera produkcji

Budowanie systemu zaangażowania pracowników

Budowanie kultury organizacyjnej

Zarządzanie konfliktem w salonach samochodowych i na produkcji

Prowadzenie skutecznych prezentacji dla zarządu i gości zagranicznych

Wystąpienie publiczne dla zarządu i na specjalne okazje

Szkolenia dla trenerów wewnętrznych w branży automotive

Zapraszamy do kontaktu

Przygotujemy ofertę dostosowaną dla Twojej firmy

Zaufali nam

Szkolenia dla branży automotive

Prowadzimy nieszablonowe szkolenia dla branży automotive, podczas których ich uczestnicy zdobywają przydatną wiedzę i umiejętności. Zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy z naszych klientów jest inny, ma swoje specyficzne potrzeby, a także określone mocne i słabe strony. Dlatego nasze kursy zawsze dopasowujemy do konkretnych wymagań, co przekłada się na osiąganie jeszcze lepszych efektów. Jesteśmy sprawdzonym partnerem, któremu można zaufać w stu procentach, mamy na swoim koncie setki zadowolonych firm z branży automotive, których pracownicy łatwiej osiągają teraz wyznaczone cele. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty na szkolenia dla branży automotive w języku angielskim oraz polskim.

Maksymalne dopasowanie do potrzeb klienta – szkolenia dla branży automotive szyte na miarę

Naszym celem jest pomaganie klientom, a nic nie cieszy nas bardziej niż osiągane przez nich sukcesy. Aby zagwarantować najwyższą jakość usług, nie tylko zapewniamy współpracę z naszymi najlepszymi trenerami, ale także dbamy o indywidualne podejście do każdego klienta. Nie znajdą u nas Państwo sztampowych rozwiązań. Oferujemy różnorodne obszary szkoleń dla branży automotive, w języku polskim oraz angielskim, dzięki czemu łatwiej dopasowujemy się do konkretnych oczekiwań danego klienta. Nasze kursy poprzedza dokładne określenie potrzeb i wymagań oraz obszarów, w jakich możemy pomóc. Dzięki temu możemy pochwalić się tak dużą skutecznością oraz licznym gronem zadowolonych klientów!

Partner, któremu warto zaufać

Mamy wieloletnie doświadczenie, wiedzę oraz praktyczne umiejętności, które każdego dnia wykorzystujemy w naszej pracy. Współpracujemy z prawdziwymi specjalistami w swoich dziedzinach. Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim, jak i angielskim, aby jeszcze lepiej dostosować się do potrzeb klienta. Jesteśmy partnerem, któremu można zaufać w stu procentach. Dlatego, jeżeli poszukują Państwo wsparcia dla swoich pracowników w obszarze pracy z klientem, zwiększania sprzedaży, prowadzenia prezentacji lub w dowolnym innym, zachęcamy do kontaktu z nami!